понеділок, 19 березня 2018 р.

Рухливі ігри на свіжому повітрі

Рухливі ігри Ці ігри проводяться на свіжому повітрі. Вони сприятимуть зміцненню здоров’я дітей, піднімуть настрій і допоможуть відновити розумову працездатність.


ВЕДМІДЬ І ДІТИ Навколо лави, що стоїть на майданчику, малюється крейдою коло. Це „ барліг ведмедя”. Вибраний за допомогою лічилки „ ведмідь” залазить у свій „ барліг” і „ лягає спати” на лаві. Всі діти-гравці бігають, стрибають навколо „ барлога” і голосно гукають, дратуючи „ ведмедя”: Ой, ведмедю волохатий, Годі лапу вже смоктати. Прокидайся, косолапий, Ану спробуй нас впіймати! „Ведмідь” прокидається, ричить і кидається на гравців, намагаючись впіймати будь-кого з них. Впійманих дітей „ведмідь” забирає до себе в „барліг”, садить на лаву і знову лягає спати. Гра продовжується доти, поки „ведмідь” не спіймає 4-5 дітей. Після цього із числа не впійманих дітей вибирається новий „ведмідь” і гра продовжується. Перемагає той, кого ведмідь жодного разу не забрав до „барлога”. КОНИКИ Діти поділяються на „коників” і „їздових”. На майданчику проводять лінію. На одному кінці стають „коники”, на другому – „Їздові”. „Коники”, тримаючись за руки, підходять до лінії, промовляючи: Тара-тара-тору, вийшли коні з двору. Сказавши це, вони розбігаються примовляючи: „цок-цок-цок”, а „їздові” ловлять їх. Зловивши, відводять на місце (двір). Коли всі „коники” переловлені, діти міняються ролями. ЯЩІРКА Розділіться на три команди. Намалюйте на майданчику велике коло. Одна команда шикується в колі. Гравці стають один за одним, тримаючись за пояс тих, що попереду. Це – „ящірка”. Друга команда – за колом. У них м’яч, яким вони намагаються „відбити хвіст у ящірки”. За сигналом „ящірка” починає рухатись так, щоб захистити останнього гравця в колоні. Гравці команди, що стоять поза колом, намагаються влучити м’ячем у „хвіст ящірки”, тобто „вибити” останнього гравця. Якщо м’яч попадає в нього, він виходить з гри. Тоді стараються влучити в наступного. Попередньо домовляються у скількох гравців треба вцілити (2-3), щоб відбити „хвіст ящірки”. Потім команди міняються місцями. Перемагає та команда, яка зуміє швидше відбити „хвіст ящірки”. Гусениця Учасники кожної команди шикуються в колони на відстані 2 м одна від одної, за стартовою лінією. Гравці приймають положення „ гусениці”. Ліву руку кладуть на ліве плече попереднього гравця, а правою підтримують його праву ногу, зігнуту в коліні, за гомілковий суглоб. За сигналом команди, стрибаючи на лівій нозі і зберігаючи рівновагу, стараються досягнути фінішної лінії. Перемагає та команда, гравці якої першими перетнуть фінішну лінію. 6.Естафети (Рекомендується під час дозвілля та спортивної годинки) Стрибки з обруча в обруч Перед кожною командою лежать на певній відстані по 4 обручі з кожної команди стрибають по одному. Переможе та команда, яка швидше закінчить стрибки і повернеться на своє місце. Їжак з яблуками Виходять по 4 учні. Перші беруть м’ячі затискають між колінами і стрибками вперед обходять фішку, повертаються назад, передаючи м’яч наступному гравцеві. Стрибки в мішку З кожної команди приймає участь 3 учнів. Перші гравці залазять у мішок і стрибають на швидкості до певного місця, потім по черзі інші гравці. Переможе та команда, яка набере більше балів. Хто швидше Кожен учасник повинен добігти до даного предмета, доторкнутися, повернутися назад і передати естафету наступному. Бій півнів Виходить по три учасника. Стрибками на одній нозі вони намагаються вивести один одного з рівноваги. Виграє той, який довше стоятиме на одній нозі. М’яч над головою Учасники стають щільно в колону один за одним. Ноги широко. М’ячі передаються над головою від першого до останнього. Останній гравець швидко пропускає м’яч між ногами вперед. Переможе та команда, гравець якої швидше отримає м’яч і стане рівно. Тачка З кожної команди приймає участь по 6 учнів. Перший приймає положення «лежачи» з упором пуками, інший бере його за ноги і міцно тримає його за гомілки.Тачка на руках рухається вперед до прапорця, обходить його і повертається назад. Інші учасники повторюють це знову. Перемагає команда, яка набере більше балів. Біг зі скакалками Пробігти від пункту «А» до пункту «Б» і назад, перестрибуючи через скакалку. Перемагає команда, яка швидше виконає завдання. М’яч по землі За сигналом перші гравці котять м’яч по землі до протилежної лінії, а потім назад і пе-редають наступним учасникам. Перемагає той, хто швидше виконає вправу. Переправа За сигналом перший гравець команди надягає обруч на другого і переправляє його на протилежний бік, тоді перший залишається, другий біжить і «переправляє» третього і т.д. Перемагає команда, яка швидше переправиться на другий берег. Переможе та команда, яка набере більше балів. Хто швидше Кожен учасник повинен добігти до даного предмета, доторкнутися, повернутися назад і передати естафету наступному. Бій півнів Виходить по три учасника. Стрибками на одній нозі вони намагаються вивести один одного з рівноваги. Виграє той, який довше стоятиме на одній нозі. М’яч над головою Учасники стають щільно в колону один за одним. Ноги широко. М’ячі передаються над головою від першого до останнього. Останній гравець швидко пропускає м’яч між ногами вперед. Переможе та команда, гравець якої швидше отримає м’яч і стане рівно. Тачка З кожної команди приймає участь по 6 учнів. Перший приймає положення «лежачи» з упором пуками, інший бере його за ноги і міцно тримає його за гомілки.Тачка на руках рухається вперед до прапорця, обходить його і повертається назад. Інші учасники повторюють це знову. Перемагає команда, яка набере більше балів. Біг зі скакалками Пробігти від пункту «А» до пункту «Б» і назад, перестрибуючи через скакалку. Перемагає команда, яка швидше виконає завдання. М’яч по землі За сигналом перші гравці котять м’яч по землі до протилежної лінії, а потім назад і пе-редають наступним учасникам. Перемагає той, хто швидше виконає вправу. Переправа За сигналом перший гравець команди надягає обруч на другого і переправляє його на протилежний бік, тоді перший залишається, другий біжить і «переправляє» третього і т.д. Перемагає команда, яка швидше переправиться на другий берег. МАЛОРУХЛИВІ ІГРИ Ці ігри ви можете провести у приміщенні, якщо на вулиці буде несприятлива погода. Дощик Сядьте зручно, де хто забажає. Прислухайтесь до шуму літнього дощу за вікнами і спробуйте відтворити його наступними рухами. На рахунок „раз, два, три, чотири” – вказівним пальцем правої руки вдаряйте в долоню лівої руки. Тоді двома пальцями, трьома, чотирма, долонею, а потім долонями обох рук об стегна обох ніг і, на кінець, ступнями ніг об підлогу, щоб відтворити гуркіт грому. Щоб відтворити відхід дощової хмари, повторіть ті ж самі рухи у зворотньому порядку.
Гра в камінчики Для цієї гри потрібно запасти торбинку з морськими, або річковими плескатими камінчиками. Гравці можуть сидіти навколо великого ігрового стола, або на застеленій підлозі. На кожного з гравців – по 5 камінчиків. Кожний гравець по черзі бере в руку свої камінчики, підкидає їх в гору і цією ж рукою старається їх впіймати. Виграє той, хто впіймає більше. Цю гру можна урізноманітнити ще такими завданнями: Взяти в руку 5 камінчиків, один з них підкинути до гори, решту швидко відкласти в сторону і встигнути цією ж рукою впіймати підкинуті. Підкинути в гору 2 камінчики, взяти 3 і встигнути впіймати підкинуті.

Зрозумій мене Розділіться на дві команди з однаковою кількістю гравців і виберіть командирів. Поставте на видному місті пісочний годинник. Члени команди шикуються в колони на відстані витягнутої руки, зліва і справа від ведучого. За сигналом командири команд підходять до ведучого, а всі учасники команд повертаються до них спиною. Ведучий пропонує командирам витягнути картки, на яких написано слово, що називає добре відомий предмет ( шафа, телевізор, пилосос, і т.д. ) Завдання командирів – підійти до команди, повернути обличчям до себе першого гравця і мімікою та жестами пояснити йому, який предмет називає слово, написане на картці. Цим же способом перший пояснює другому, другий – третьому і т. д. Перемагає та команда, яка швидко ( поки у пісочному годиннику пісок пересиплеться з верхньої частини в нижню ) і правильно відгадає слово.
Біг з кулькою Троє або четверо гравців отримують по столовій ложці і одній кульці. Ставши на стартову лінію, вони повинні взяти в праву руку ложку з кулькою і по сигналу розпочати біг. Стараючись не згубити кульки до призначеного місця (відмічають прапорцем) і вернуться назад. Якщо кулька впаде, потрібно зупинитись, підняти її без допомоги другої руки і продовжити біг. Гра повторюється 3-4 рази з новими учасниками. Поміж брусами На землю ставлять декілька брусків. Учасник гри повинен запам’ятати їх місце знаходячи очима і з зав’язаними очима пройти між ними так, щоб не зачепити і не звалити їх. Лелеки В грі беруть участь 6-8 учнів. Вони зображують лелек і стають у загальний круг. Кожна лелека повинна звити собі гніздо (обкреслити кругом себе коло діаметром 1 м). Ведучий гнізда не має, він стоїть в центрі великого кола. По сигналу починається гра. Всі лелеки піднімають праву ногу і стають на лівій. Ведучий, стрибає на одній нозі, вибирає собі будь-яке гніздо і стрибає в нього. Як тільки в одному гнізді стане дві лелеки, вони обоє вискакують із гнізда і скакають на одній нозі (дозволяється міняти ноги) в велике коло один справа, другий з ліва (інші в цей час можуть опустити ногу).Той, хто повернеться першим, займає гніздо, а хто спізниться - стає ведучим. Більше двох разів одному й тому ж учаснику водити не можна: якщо не встиг зайняти гніздо, вибуває з гри, замість нього в гру вступає новий гравець. Дві з трьох На підлозі стоять три кеглі. Двоє гравців танцюють кругом них, держучи руки на бедрах або за спиною. По команді «Досить» кожний повинен схопити дві кеглі. Той, кому достанеться одна, програв. Ніс – вухо - ніс Звертаючись до учасників гри вихователь говорить: «Пальцем правої руки доторкніться до носа і скажіть при цьому «Ніс». І так декілька разів. Я буду робити теж саме. Але якщо я скажу, «Лоб», ви повинні негайно дотронутись до лоба. Зрозуміло? Почали. Ніс – ніс – ніс – ніс – вухо!» сказавши вухо, вихователь показує пальцем на підборідок чи щоку, і багато хто невільно робить теж саме. Загублений стілець На відстані 2-3 м одну від другої ставлять дві табуретки (стільці). На них сідають учасники з зав’язаними очима. По команді вони встають, роблять вперед 6-8 кроків. Після цього кожний повинен зробити три повних повороти на місці і повернутися до своєї табуретки.Виконати це завдання непросто. Дуже часто учасники змінюють направлення і повертаються зовсім не в ту сторону, звідки прийшли. Повітря, вода, земля, вітер Гравці стають в коло, один (ведучий) стоїть в середині. Підійшовши до одного з гравців, ведучий говорить одне з чотирьох слів: «повітря», «вода», «земля», «вітер» - і рахує до 5. Гравець повинен за цей час назвати (в залежності від слова, яке йому задали) птицю, рибу, звіра, покрутитися на місці (вітер). Хто не встиг, виходить з гри. Потім ведучий звертається до другого гравця і т.д. Несподівано замість чотирьох указаних слів ведучий говорить кому – небудь «вогонь». При цьому слові всі гравці повинні помінятися місцями і ведучий стає на чиє – не будь місце в колі. Останній, який не встиг стати в коло, стає ведучим.

Рубрика: Методична сторінка

Немає коментарів:

Дописати коментар